btmic.ro
Start Online

Sezon Coffee

Jul 22, 2021

Salutare. Sunt George, antreprenorul din spatele Sezon Coffee. Ca sa intelegi mai bine de unde am pornit, trebuie sa iti spun ca ideea de afacere cu cafea de specialitate mi-a venit prin 2010, pe cand lucram la un magazin din Londra, Fortnum and Mason (magazinul reginei). In acest magazin de 6 etaje se aflau si cateva restaurante, wine bar-uri si cafenele. Am inceput ca barista in primul an si dupa cateva training-uri intense de cafea cu un UK Barista Champion, am fost promovat ca si Coffee Specialist si timp de 5 ani m-am ocupat de standard-ul cafelei in companie.

 

Prin 2014 cand am vizitat prajitoria celor de la Extract Coffee Roasters din Bristol, chiar de la intrare am avut o revelatie si din clipa aia mi-am zis: ”gata, asta vreau sa fac pe viitor’’. Si chiar din ziua aia, de cand am ajuns acasa, a si inceput documentarea despre cafea verde, utilaje si tot ce este necesar pentru o prajitorie de cafea. In 2017, dupa 10 ani de experienta in cafeaua de specialitate, m-am hotarat sa ma intorc in Romania, unde sa pun bazele a ceea ce astazi inseamna Sezon Coffee: o prajitorie de cafea de specialitate, doua cafenele in regim ”to go’’, o franciza si inca vreo 4 cafenele cu care colaboram in diferite orase din tara.

 

Cum te-ai decis sa iti deschizi magazinul online?

Inca de la inceputul afacerii am stiut ca la un moment dat vreau sa am si un magazin online, insa in primii ani am ales sa ma concentrez pe dezvoltarea magazinelor fizice si sa imi fac o baza de clienti, care sa vrea sa comande de la noi constant. Exact cand toate astea s-au finalizat, m-au sunat cei de la BT Mic in legatura cu programul Start Online, deci toate au venit la timpul potrivit. Si asa a aparut Sezon Coffee.

 

Cum ti s-a parut programul?

Foarte util, cu multe informatii din domeniul e-commerce. Practic, am invatat de la A la Z ce inseamna sa ai un magazin online. Mai mult, mi s-a oferit consultanta individuala, pe afacerea mea, ceea ce a facut sa inteleg mult mai bine ce am de facut, ce inseamna pentru mine costurile trecerii in online, cum sa imi calibrez un buget de marketing, ce sa urmaresc cand imi fac strategia de marketing online.

 

Cum crezi ca te va ajuta acest pas?

Automat o sa genereze mai multe vanzari, mai ales ca ma va ajuta cu o acoperire a pietei la nivel national. Eu tintesc si domeniul HORECA pe langa persoanele fizice.

 

Urmatoarele 3 luni arata cam asa…

Vreau sa-mi gasesc publicul cheie de consumatori si sa se formeze un grup de clienti constanti si in medul online. Sa ma pregatesc pentru perioada optima din ecommerce, Black Friday, Craciun etc. Deocamdata este un domeniu oarecum nou pentru mine si cu siguranta o sa mai am multe de invatat in urmatoarele luni.

 

Un sfat pentru cei care inca stau pe ganduri sa intre in online

Sfatul meu este sa ‘’bata fierul cat e cald’’, chiar daca momentan poate nu suna asa de interesant. Peste cativa ani cand piata online o sa explodeze, e bine sa fii deja acolo de ceva vreme, cu experienta in ecommerce si pregatit din toate punctele de vedere.

 

Blogul BT Mic Blogul BT Mic Blogul BT Mic

Alte articole