Start Online

Start Online by BT Mic

iul. 21, 2021

Ce ne propunem cu acest program

Start Online by BT Mic este un program menit sa sustina antreprenori cu afaceri mici sau foarte mici, desfasurate in mediul fizic, in demersul de realizare de shopuri online, asigurand tot know-how-ul necesar. Trecerea in online este o provocare si de cele mai multe ori se finalizeaza prin a avea un magazin pe care antreprenorul nu stie sa il gestioneze si nici sa il promoveze, si pentru care probabil a platit si o suma semnificativa de bani.

Programul vine cu o abordare integrata in care participantii parcurg mai multe etapte teoretice si practice, continand tot ce este necesar astfel incat la finalul programului sa aiba toate cunostintele care vor face asa incat magazinul online sa devina un business online.



Cum s-a desfasurat programul

30 de firme au fost selectate initial pentru a participa si beneficia de sesiuni de instruire introductive dedicate si sfaturi personalizate cu privire la extinderea afacerilor in mediul online.

Cursurile introductive au fost axate pe cunoasterea mediului online: overview al pietei de e-commerce in Romania si in lume, termeni de baza, tool-uri si KPI specifici unui magazin online, canale de promovare, informatii generale despre user experience si principalele aspecte juridice implicate.

Ulterior acestor cursuri, a avut loc etapa de consultanta individuala in care fiecare afacere a primit informatii specifice pe domeniul de activitate desfasurat, tinand cont de concurenta din mediul online si diferentiatorii adusi de fiecare business. In aceasta etapa s-au determinat si canalele de promovare potrivite, bugetul de marketing recomandat si strategia de intrare in mediul online.

10 companii au avansat în faza de realizare a magazinelor online: Office VisionABM KidsCaramel GoldStefara DecorSeason Coffee RoastersHimera VetIsabela TeodorMiclean ZootehniaWowzaaa Treats si Kosmo Line Spa. Firmele selectate au prezenta in 7 orase din Romania, iar ca profil de activitate sunt foarte diverse: cafenea, comert cu papetarie, produse de patiserie, pet shop, jucarii si imbracaminte pentru copii, produse cosmetice, florarie, design si productie vestimentara.

Cei 10 antreprenori selectati au participat la workshop-uri practice pentru: realizarea fotografiilor si descrierilor de produs, realizarea impreuna cu specialisti in legislatia de ecommerce a documentatiei legata de termeni si conditii, politica de confidentialitate, politica de retur, administrarea platformei magazinului online, realizarea bannerelor si campaniilor publicitare si au fost consiliati in setarea primelor campanii de marketing digital.

Dupa workshop-uri a urmat etapa de realizare efectiva a magazinelor online, participantii fiind asistati in crearea categoriilor de produse, in incarcarea pozelor si descrierilor, dar si in setarile tehnice necesare asa incat magazinele sa ofere cumparatorului final o experienta cat mai usoara (definirea de filtre de cautare sau selectie, de caracteristici de produs etc).

 

 

Au fost realizate setarile necesare pentru monitorizarea rezultatelor din campaniile de marketing. De asemenea, s-a realizat optimizarea activitatii din online prin integrarea de la inceput a serviciului de curierat, serviciului de plati online cu cardul si serviciului de facturare.

Suntem in etapa de lansare a celor 10 magazine online, moment asteptat cu nerabdare de antreprenori, dar si de noi, toti cei care facem parte din echipa Start Online by BT Mic. Dar programul nu se incheie odata cu lansarea magazinelor online, ci continua inca trei luni in care antreprenorii vor beneficia de consultanta atat in zona de marketing digital (evaluarea campaniilor de marketing precedente si stabilirea noilor campanii), cat si in zona de gestionare a business-ului online. 

Scopul intregului program este de a asigura antreprenorilor din program autonomie in ceea ce priveste actiunile viitoare pe care acestia le au de intreprins in vederea cresterii business-ului in mediul online.

 

Partenerii din program

Alaturi de BT Mic, sustinut in acest program de EFSE (Facilitatea de Dezvoltare a Fondului European pentru Europa de Sud-Est EFSE DF), partenerii cu care s-a realizat implementarea diverselor etape au fost specialisti din domeniul lor: MTH Digital - agentie de digital marketing (partener principal), GoMag - furnizorul platformei digitale pentru magazinele online, TRUSTED - ajuta antreprenorii sa fie la curent cu legislatia actuala si sa aplice bunele practici ale comertului electronic, Hosterion - asigura gazduirea site-urilor si a magazinelor online, respectiv GPeC, principala comunitate ecommerce si cel mai mare organizator de evenimente si cursuri de e-commerce din Romania. 

Un gand pentru antreprenorii care cocheteaza cu ideea de a trece in online

Vrem ca prin promovarea acestui program sa te incurajam sa faci pasul in online, indiferent cat de mica este afacerea ta! Nu este online-ul atat de negru. Noi vom incerca sa iti dovedim acest lucru prin sesiunile urmatoare din program. Dar dovada cea mai buna este ceea ce spun antreprenorii care au trecut prin program – poti sa ii vezi pe fiecare dintre ei in articolele de mai jos.

Un gand pentru cei care iubesc afacerile mici

Dupa Cumpara de la o afacere mica, acum te incurajam sa cumperi de la o afacere mica ONLINE! De la cei 10, dar nu numai!