Cumpara de la o afacere mica

Zuluff - brand romanesc de scutece partial biodegradabil

oct. 08, 2020

Buna, sunt Ana! Si vreau sa iti povestesc azi despre scutece, bebelusi si dragostea de natura. Toate puse in mica mea afacere, Zuluff.

Era un trafic infernal, stateam blocata in masina de prea mult timp cand mi-am dat seama ca nu mai am rabdare sa astept lucrurile sa se intample, era momentul sa fac ceva pentru mine – afacerea pe care mi-am dorit-o mereu, dar nu am avut niciodata curajul sa o incep.

Stiam ca vreau o afacere intr-un domeniu pe care il cunosc bine si intr-o categorie care imi e draga asa ca mi-a fost usor sa aleg scutecele, chiar daca stiam din experienta cu un mare brand international ca nu o sa fie deloc usor. Mi-am dat seama ca trebuie sa aduc un produs diferit si am inceput cu research complet al tehnologiilor actuale de productie a scutecelor sustenabile, cu elemente biodegradabile.

Cat mi-a luat sa creez primul produs?

A fost o provocare sa fac un produs natural, dar care se foloseste la fel de usor si are performante cel putin la fel de bune cu ale scutecelor clasice de pe piata. Am lucrat aproape un an de zile la produs si unul dintre marile sale avantaje, pe langa ingredientele curate folosite, este testarea si optimizarea sa pentru publicul din Romania.

Am avut alaturi multe mamici care au testat produsul in repetate randuri pana am ajuns la varianta de acum – un produs sustenabil, ecologic si prietenos cu pielea, apreciat de toti parintii care au avut ocazia sa il incerce.

Extaz si agonie... si iar extaz

In august 2019 am lansat afacerea – aveam site-ul aproape gata si produsele in depozit. Lucrurile au inceput sa se miste repede - am incheiat un parteneriat cu dm si am reusit sa creez o distributie nationala in primele 2 luni de la lansare. In mai putin de un an, am reusit sa aducem produse noi sub umbrela Zuluff, create in ateliere artizanale din Romania – jucarii de dentitie din lemn de tei si hainute simple din materiale organice. Calitatea produselor noastre s-a facut rapid remarcata, am incheiat parteneriate si cu BebeTei, elefant.ro si farmaciile Universul Sanatatii, ne-am dezvoltat mult si in online: prin site-ul nostru zuluff.ro si prin emag.ro

Inceputul anului a fost greu – inainte de pandemie eram deja intr-o perioada de incertitudine, in care cautam strategia cea mai buna de crestere a vanzarilor. In starea de urgenta, incertitudinea s-a accentuat: o parte din magazinele distribuitoare s-au inchis si am fost nevoita sa gasesc solutii rapid. Din fericire, cateodata momentele cele mai grele te fac creativ si curajos, asa ca in perioada starii de urgenta am lansat produse noi si am invatat o multime de lucruri, de la cum sa fac marketing online, sa optimizez site-ul sau sa fac reclama cu o grafica mai buna - odata implementate, nu au intarziat sa aduca rezultate. Lucrurile si-au revenit din iunie si de atunci afacerea creste intr-un ritm care imi depaseste asteptarile.

Ce m-a invatat pandemia pe mine ca antreprenor?

Ca trebuie sa te repliezi rapid, ca asteptarea nu aduce rezultate. M-am convins de importanta cash-ului de rezerva in cont, de importanta diversitatii in portofoliu, a inovarii constante si de impactul marketingului corect facut. In momentele grele, imi reamintesc de ce am inceput aceasta afacere: ca sa fiu libera si ca sa le aduc parintilor din Romania un produs curat si prietenos cu pielea si natura. Incurajarile lor, ale celor mandri ca sustin o afacere romaneasca, ma bucura nespus in fiecare zi.

Am zis ca iti povestesc si de bebelusi?

Nu-i usor sa fii antreprenor – ai o multime de lucruri de facut si simti mereu ca nu ai reusit sa termini tot ce ti-ai propus. Asa ca in zilele astea grele, in care lucrez pana tarziu, ma gandesc ce speciala e povestea pe care am reusit sa o creez. In fiecare zi, suntem parte dintr-o poveste speciala si intima, din calatoria unui pui de om pe lume si grija unei mame pentru copilul ei si sunt recunoscatoare familiilor care ne primesc in viata lor si impart o farama de poveste cu noi.

Asa ca incerc sa fac mereu tot ce pot pentru clienti, ca atunci cand am livrat un pachet pe microbuz in ajunul Craciunului sau cand am facut livrari personale in Bucuresti in situatii exceptionale.

 

Cu drag,

Ana

Blogul BT Mic Blogul BT Mic Blogul BT Mic Blogul BT Mic Blogul BT Mic